Kjøpsbetingelser

GENERELT 

Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du disse vilkårene. Vilkårene gjelder for privatkunder i nettbutikken og det er en betingelse at du er over 18 år (mindreårige må ha foresattes godkjenning). Ikke nøl med å ta kontakt hvis du har noe på hjertet. Ethvert kjøp i denne nettbutikken følger betingelsene som er listet opp her, med eventuelle tillegg eller endringer som er skriftlig avtalt.


PRISER

Prisene er inklusive merverdiavgift (moms) og det vil gå frem i kjøpsprosessen hva som er moms og eventuelt andre avgifter. Kunst er det ikke moms på. Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer kunstavgift.


BETALING

Betaling skjer på forhånd, med kort i nettbutikken. Vi følger nasjonale og internasjonale sikkerhetsstandarder. Vi oppbevarer ikke, og kan heller ikke se, dine private kortopplysninger. Vi gjør oppmerksom på at banken din vil kreve bruk av BANK-ID ved betaling, så du må ha brikken din eller mobilen klar.


FRAKT- OG EKSPEDISJONSGEBYR

Det er tilkommer 100 kr i frakt på varene vi sender. Vi leverer bare til adresser i Norge. Store forsendelser som ikke kan rulles må sendes som spesialleveranse. Dette koster fra kr 800,- og tjenesten er tilgjengelig over hele landet.


LEVERING

Galleri Gunilla Holm Platou leverer kun til forbrukere med adresser i Norge. Det vil normalt ikke gå mer enn 7-10 dager før du har varene dine.


VED MOTTAK AV PRODUKTENE

Etter at du har mottatt produktene, må du så snart du har anledning til det og innen rimelig tid, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta kontakt med oss hvis noe er galt, og vi vil hjelpe deg. Husk å ta vare på evt. skadet emballasje.


GARANTI OG REKLAMASJON

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering av nytt tilsvarende produkt eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.


ANGRERETT

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for alle varer (utenom frakt og gebyrer). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette. Slik melding skal gis på angrerettskjemaet, som du kan laste ned her.


For at angreretten skal gjelde, må produktet være i den stand du mottok det. Benytter du angreretten skal produkt(ene) leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har ansvaret for at produktet er forsvarlig pakket for returtransport. Om deler av en bestilling blir returnert refunderes prisen på produktene som dette gjelder. Refusjonen skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet i retur. Vi gjør oppmerksom på at du ikke kan returnere varer med en kjøpesum på under kr 300,-.


UAVHENTEDE PAKKER

Dersom du lar være å hente pakken på utleveringsstedet og den blir sendt i retur til oss, så har du ikke benyttet deg av angreretten din, i henhold til Angrerettloven. Da er du fortsatt ansvarlig for kjøpet du har gjort. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende 250 kroner.


Takk for handelen og velkommen tilbake til nettbutikken vår! Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du også kontakte Forbrukerrådet.